|
|
|
Repræsentantskabsmøde 202327-01-2023 Dansk Minigolf Union inviterer til det årlige Repræsentantskabsmøde lørdag den 25. marts på Nyborg Strand Hotel. Du kan læse mere om mødet og tilmelding her. På mødet kåres bl.a. Årets Frivillige. Hvordan du kan indstille en fantastisk frivillige til prisen kan du se her. Vi håber, at se så mange som muligt til en dejlig dag i minigolfsportens tegn. /Bestyrelsen DM INDE 202312-01-2023 I weekenden den 14.-15. januar går det løs, når Dansk Minigolf Union i samarbejde med Minigolf Klubben Rønne og Juhls Minigolf byder velkommen til DM INDE 2023.
I år skal vi byde velkommen til ikke mindre end 65 spillere fra 12 forskellige danske klubber.
Dette DM er lidt særligt og adskiller sig fra de øvrige DM’er, da der denne gang skal spilles efter ”Monrad-systemet”. De 65 spillere vil derfor være fordelt efter niveau i 4 forskellige kategorier A, B, C og D, hvor de dyster i kampe 1 mod 1 efter ”Matchplay-princippet”. Spillerne vil komme til at spille 6-7 matches i løbet af weekenden, hvor Monrad-systemet løbende vil parre deltagerne med konkurrenter fra egen række, indtil der til sidst kan kåres en allround vinder af rækken
Vi glæder os rigtig meget til at tage imod Jer alle, spillere såvel som tilskuere, og glæder os til en fantastisk weekend i minigolfsportens tegn! Kort info om turneringsformen: Spillerne spiller denne gang 1 mod 1 om at vinde flest mulige af de 18 baner. Har hver af de to spillere vundet 9 baner, når de har spillet bane 18 færdig, så ender kampen uafgjort og begge spillere får 1 point. Lykkedes det den ene spiller at vinde 10 baner, eller f.eks. føre med 4 baner, og der kun er 3 igen, så har denne spiller vundet &rdquo Seniorlandstræner(e) for DMgU’s seniorlandshold søges26-10-2022 Som kommende eller nuværende landstræner(e) forventes du/I at kunne opfylde nedenstående personlige kvalifikationer og være i stand til at løse de opstillede arbejdsopgaver.
Personlige kvalifikationer:
- At du er i besiddelse af ledelsesmæssige kvalifikationer, der gør dig i stand til at stå i spidsen for landsholdet, herunder have den nødvendige naturlige autoritet der bevirker, at spillerene uden videre indordner sig efter trufne beslutninger.
- At du (sammen med dine holdledere) har så stor en spillemæssig indsigt og en teknisk viden (bolde m.v.) om minigolf, der gør dig i stand til at træffe de bedst mulige spillemæssige dispositioner omkring udtagelse af spillere, holdopstilling, boldvalg m.v.
- At du er empatisk og inkluderende i din adfærd, så spillere og ledere trives bedst muligt.
- At du er økonomisk ansvarlig, så du inden for de udstukne økonomiske rammer kan planlægge og gennemføre landsholdsaktiviteterne.
- At du er struktureret, så du kan planlægge og gennemføre en rejse med landsholdet og under opholdet har styr på træningstider, spilletider m.v.
- At du behersker engelsk (eller at en af dine holdledere gør det), da det er det officielle sprog inden for minigolfverdenen.
- At du kan levere en ren børneattest.
Dine primære arbejdsopgaver vil være:
Har du gode idéer til hvordan vi kan gøre kommunikationen i Dansk Minigolf Union endnu skarpere?14-09-2022 I unionen er vi i gang med at udarbejde retningslinjer for vores kommunikation, og i den forbindelse har vi brug for DIN hjælp! Konkret vil vi gerne have inputs til:
- Styrker og svagheder ved den nuværende kommunikation
- Hvilke målgrupper unionens kommunikation fremadrettet skal ramme
- Hvilket budskab og indhold, der skal kommunikeres
- Gennem hvilke kommunikationskanaler vi skal kommunikere
I forbindelse med ovenstående, vil vi gerne samle en styregruppe af minigolfspillere og udvalgspersoner, som har nogle gode idéer eller tanker om ovenstående, og som gerne vil være med til at bidrage og lægge en plan for fremtidens kommunikation. Det praktiske Vi afholder 3 møder, som kommer til at foregå online d. 6., 11. og 25. oktober i tidsrummet fra kl. 19-21. Skulle vi ikke kunne nå rundt om emnerne i forbindelse med de første 3 møder, vil der blive planlagt et ekstra møde eller to efter behov. Hvis du kun kan deltage i det første eller de to første er du også velkommen, så dit input også kan tages med i processen. Ønsker du at være med til at sætte et præg på fremtidens kommunikation, så send en mail til: konsulent@minigolf.dk.
Har du ikke mulighed for at deltage i møderne, men vil gerne dele dine inputs, kan du ligeledes sende dem til: konsulent@minigolf.dk. Vi glæder os til at høre fra dig!
Invitation til DM Beton16-08-2022 Turneringsudvalget har fornøjelsen af at kunne invitere til DM Beton i Galten-Skovby Minigolf Klub.
Danmarksmesterskaberne på filt satte udendørssæsonen i gang02-05-2022 Hele 49 spillere kom til Odense for at spille med ved DM d. 30. april-1.maj. De mange deltagere kom lige fra Randers til Rønne, men også Als, Fyn og København og Østerlars. Det betød at, DM satte gang i de bedste danske minigolfspillere på et par solrige forårsdage på havnen i Odense, hvor Putter Team Odense har sine 18 udfordrende filtbaner.
For mange spillere var det lige som at komme på græs igen, og de fik lov at blomstre efter en lang indendørs sæson med lidt eller for nogle meget minigolf. Mange skulle dog lige finde rytmen igen, men nogle dages træning var med til at banke den værste rust af. Andre spillere, særlige de lokale fynske, havde dog benyttet tiden siden påske hvor banerne stod klar til spil, og det var tydeligt at retning, tempo og spillevarianter sad mere i skabet.
Det var flot vejr hele weekenden, men morgenkulden fik deltagerne også at mærke, så det gjaldt om at sørge for den varme beklædning og gode opvarmning af både boldene og kroppen.
At en hjemmebane har betydning, viste flere af resultaterne, men sådan skal det vel også være. Der var DM-guld til Putter Team Odenses 1. hold, som ikke var til at slå i lørdagens 4 runder.
DM-guld var der også i damerækken til Birte Bruhn, og i minijunior til Line Rye Rahbek og der var guld til Vincent Huus i seniorherrerækken.
Sammenlægning af rækker til weekendens DM-filt29-04-2022 Til dette års turneringer har vi i TU besluttet at der skal være minimum 4 deltagere i de voksne rækker før end de oprettes. Ift. juniorrækker er der samme krav, dog vil der uanset antal altid blive oprettet en junior-række, så juniorerne ikke bliver rykket op i voksen-rækkerne.
Spillerne vil fortsat modtage point til den gennemgående turnering i deres respektive alderskategorier. Hvis f.eks. en veteran-række lægges sammen med en senior-række, vil veteranspillerne modtage point til den gennemgående turnering i veterankategorien og ikke seniorkategorien. Pointene uddeles efter spillernes placering ift. de øvrigt tilmeldte veteranspillere.
Som beskrevet i vores sportslige regler vil sammenlægningen af rækker ske efter turneringsudvalgets vurdering således:
Minijunior -> junior -> damer <- senior <- veteran
Minijunior -> junior -> herrer <- senior <- veteran
Til weekendens stævne betyder dette at følgende rækker sammenlægges:
Veteran damer, Senior damer og damer samles i én dame-række. Minijunior drenge og minijunior piger samles i én minijunior-række.
Mvh. Torben Fjordvang / Turneringsudvalget 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
>
|
|
|
|
|