Nye indlæg

 

Q&A - nye retningslinjer marts 2021

25-03-2021
I forbindelse med genåbningen af den udendørs idræt, og lempelsen til de nu 50 personer, har der været en række rigtig gode spørgsmål fra klubber og medlemmer, som vi gerne vil dele med Jer alle til inspiration og information.

Vi understreger, at der i nedenstående er tale om generelle retningslinjer vejledt af corona hotline. Lokalt politi og lokale myndigheder, herunder kommuner, kan tolke reglerne på anden vis, hvorfor vi til hver en tid opfordrer til, at I går i dialog med disse omkring brugen af netop Jeres anlæg.
 
1) Hvor mange spillere må vi være på anlægget?
Vi må være op til og med 50 spillere på anlægget ad gangen, når der er tale om organiseret idræt og foreningsaktivitet. Dette er altså forudsat, at alle spillere på anlægget er medlemmer af en minigolfklub. Der må IKKE opholde sig gæster eller ikke-medlemmer på banerne, da det samfundsaktuelle forsamlingsforbud på 10 personer, i dette tilfælde, vil træde i kraft, og aktive medlemmer, der allerede spiller på banen, kan risikere bøder.
2) Organiseret idræt og træning – betyder det, at vi skal lave træningsplaner i klubben?
Nej, det betyder blot, at alle der gør brug af banerne og anlæggene skal have en relation til den pågældende idræt og være gyldigt medlem i en forening tilknyttet idrætten – i vores tilfælde gyldigt medlem af en minigolfklub. Det betyder altså, at man som medlem af en minigolfklub kan træne frit, når man ønsker det.
3) Må jeg som medlem i klub A spille på klub B’s baner?
Ja, som udgangspunkt må du gerne. Men det vil altid være op til den pågældende klub, om de vil lade spillere fra andre klubber spille på deres anlæg. Derfor vil det også være god stil at kontakte den respektive klub først, hvis du ønsker at besøge dem, og høre til deres retningslinjer for brug af banen.
4) Må vi lave turneringer eller klubaftener for op til 50 deltagere? Og må der komme deltagere fra andre klubber?
Ja, det er tilladt at lave kampe, turneringer og klubaftener med op til 50 deltagere. De 50 personer er inklusiv dommere og andre relevante personer, der er nødvendige for at gennemføre arrangementet.
5) Må vi sætte os sammen efter en træningsrunde eller turnering og nyde en sodavand eller øl sammen, hvis det er udendørs?
Nej, det er fortsat ikke tilladt at tage socialt ophold i forbindelse med idrætsaktiviteten.
6) Kan vi få kurser ud til klubben?
Ja, det er muligt at afvikle spiller-, træner- og dommerkurser, såfremt vi ikke overskrider forsamlingsforbuddet for organiseret idræt på 50 personer inkl. instruktører.

I forlængelse af ovenstående vil vi endnu engang understrege, at det er vigtigt I holder Jer orienteret med Jeres respektive kommuner og evt. lokalt politi omkring retningslinjer. Dette bliver særligt vigtigt nu, da regeringen med den nye aftale åbner op for potentielle lokale og regionale forskelle i retningslinjerne, som følge af smitteudbrud.
 
Hvis der skulle være spørgsmål til ovenstående, så er I altid mere end velkommen til at kontakte vores udviklingskonsulent på konsulent@minigolf.dk.

Kategori: Nyheder
 

Artikler på minigolf.dk er ikke nødvendigvis et udtryk for Dansk Minigolf Unions holdninger.
Indenfor Dansk Minigolf Union værdsætter vi personlige holdninger og lader derfor ofte medlemmerne skrive artikler til minigolf.dk

 
Hvis du har noget på hjertet som du gerne vil dele med andre så send en E-mail med tekst og billeder til: medie@minigolf.dk
Dansk Minigolf Union | Stadionvej 50D, 5200 Odense  | Tlf.: 66127934