|
|
|
3 nye dommere i Dansk Minigolf Union20-04-2022 Dommer- og Teknisk Udvalg (DTU) havde inviteret til dommerkursus i Odense d. 9. april og 3 kursister kom for at blive prøvet i deres viden om spilleregler og straffebestemmelser samt lære mere om brugen af de efterhånden så velkendte telefoner til resultatregistrering.
DTU har brugt en del kræfter på at oversætte de nuværende regler fra World Minigolfsport Federation (WMF), da de danske udgaver har brug for at blive ensartede i forhold til WMF's versioner. Herved opdateres de danske regelsæt også 100 % i forhold til de internationale regler, både hvad angår spilleregler og straffebestemmelser. Formiddagen gik derfor også med at gennemgå disse regler med lejlighed til at stille spørgsmål undervejs. Regler er som udgangspunkt noget, at klubberne skal lære deres medlemmer, men som dommer skal man være fuldstændig rustet til at kunne afgøre situationer i spil, som enten vedrører spillet på banen som for eksempel placering af bolde i særlige situationer samt vurdere spillernes adfærd i situationer, som hører ind under straffebestemmelserne. Slag i banen, kasten med køllen, sparken til bold eller bane er klassiske eksempler, som vil medføre en straftildeling.
Alkometerne blev også afprøvet både med og uden alkohol i blodet, så dommerne ved også hvordan de skal anvendes, hvis det skulle
Indvielse af Galten-Skovby Minigolf anlæg31-03-2022 Galten-Skovby Minigolf har hermed fornøjelsen af at invitere dig/jer til indvielse af vort nye minigolf anlæg lørdag den 21. maj 2022 kl. 09.45 til kl. 14.00.
Vi glæder os til at vise resultatet af de rigtig mange lokale kræfter, virksomheder, fonde og puljer, som gjorde det muligt at bygge et smukt anlæg. Der blev ydet langt mere end 5.000 timers frivilligt arbejde for at nå dette unikke resultat.
Af hensyn til forplejning og planlægning af sponsor matchen, beder vi om tilmelding til thomasdrivsholm@hotmail.com senest den 7. maj.
Med venlig hilsen
Thomas Drivsholm Formand for Galten-Skovby Minigolf
Program for dagen Kl. 09.45: Festpladsen åbner med Hit Orkesteret Kl. 09.55: Dagens program ved toastmaster Marianne Purup Kl. 10.00: Tale v.
- Formand Thomas Drivsholm
- Borgmester Frands Fischer, der klipper snoren
- Formand for DMgU Leif Meitelberg
Kl. 11.15: Sponsor match Kl. 11.15: Underholdning for børn ved klovnen Lars Gustav og musik for alle ved ”Hit Orkestret” Kl. 11.15: Forplejning af sponsorer og inviterede gæster Kl. 12.30: Tryllekunstner optræder. Kl. 13.00: Uddeling af 1., 2. og 3. præmier efter sponsormatchen Kl. 13.15: Musik med Hit Orkestret Kl. 14.00: Afslutning ved toastmasteren DIF OG DGI'S FORENINGSPULJE10-03-2022 Idrætsforeninger kan søge økonomisk støtte i DIF og DGI’s foreningspulje, som hvert år uddeler ca. 44 mio. kr. Puljen har som mål at støtte hverdagens fællesskaber i idrætsforeningerne og skabe rum til udvikling. DIF og DGI’s foreningspulje åbner for ansøgning 1. februar.
Idrætsforeninger kan søge støtte til blandt andet: - Nye redskaber - Udvikling af idrætstilbud - Sociale arrangementer - Tiltrækning/fastholdelse af medlemmer
Læs mere om hvordan man søger her:
Vores udviklingskonsulent går på barsel – byd velkommen til vores barselsvikar Elisabeth19-11-2021 Som en del af Jer ved, så er vores udviklingskonsulent Marianne i lykkelige omstændigheder. I den forbindelse har vi ansat en barselsvikar, der hedder Elisabeth Poulsen, på deltid frem til og med august. Elisabeths første møde med organisationen vil være i forbindelse med Dansk Minigolf Unions årlige Organisationsmøde, der afholdes på søndag den 21. november i Odense.
Da Elisabeth er ansat på deltid, vil hendes primære opgave være at varetage opstartsarbejdet med den nye strategiaftale, samt naturligvis være behjælpelig med at finde svar på evt. spørgsmål, der måtte komme ind fra vores klubber.
Elisabeth vil fra på søndag overtage konsulentcomputeren, telefonen, samt Facebookprofilen ”Udviklingskonsulent Dmgu”. Det betyder i praksis, at alle henvendelser til ovenstående platforme, herunder mailen: konsulent@minigolf.dk eller telefon: 20 20 34 84 fra og med på søndag kl. 16.00 vil blive besvaret af Elisabeth.
Skulle I have spørgsmål til ovenstående, så er I velkomne til at kontakte formand Leif Meitilberg på formand@minigolf.dk.
/Bestyrelsen, Dansk Minigolf Union
Dansk Minigolf Union søger en udviklingskonsulentbarselsvikar på deltid13-09-2021 DMgU er et af 62 specialforbund, der er medlem af Danmarks Idrætsforbund (DIF). Vi søger en positiv, vedholdende og dynamisk person, der har lyst til at arbejde med udviklingen af minigolfsporten. Du skal som udviklingskonsulent arbejde selvstændigt med mange og alsidige opgaver. Dine vigtigste arbejdsområder bliver: DMgU har indgået en 4-årig aftale med DIF, hvor udviklingskonsulentens hovedarbejdsområder er: • Vækst og eksterne samarbejder Udarbejde undersøgelsesværktøj til behovsundersøgelse blandt 60+ medlemmer i samarbejde med øvrige specialforbund Identificere aktivitetsform i samarbejde med øvrige specialforbund for 60+. Der indhentes relevant data og viden på området som supplement til vores indsamlede data. • Frivillige, IT og sociale medier Udarbejde og udsende spørgeskema omhandlende tilfredshed og behov hos frivillige i unionens udvalg og klubber Materialet fra spørgeskemaundersøgelsen om tilfredshed og behov blandt frivillige i unionens udvalg og klubber analyseres Om dig: • Du er energisk og struktureret • Du er troværdig og i stand til at tale med alle • Du har erfaring med projektledelse og -styring • Du har erfaring med organisationsudvikling og foreningslivet • Du er i stand til at implementere politiske beslutninger og strategier i samspil med unionens interessenter. • Du er kommunikativ stærk i Nye retningslinjer for minigolfen 14.07.2114-06-2021 Der er som bekendt kommet nye retningslinjer for idrætten, som vi naturligvis gerne vil dele med Jer! 😊 Vi gør opmærksom på, at alle de nedenstående retningslinjer er generelle retningslinjer, og at der derfor kan være regionale forskelle heri, alt efter hvilken kommune man tilhører, hvordan de tolker retningslinjerne og om man ryger i en nedlukning på grund af forhøjede smittetal. Vi opfordrer Jer derfor fortsat til at være i dialog med Jeres lokale myndigheder (kommuner og politi) ved tvivlsspørgsmål. Forsamlingsforbud:Forsamlingsforbuddet hæves pr. dags dato til 250 personer udendørs, mens det indendørs forsamlingsforbud hæves til 100 personer. Vi gør opmærksom på, at der for indendørs ophold stadig gælder arealkrav (se nedenfor). Adgang til indendørs faciliteter:Ifølge de generelle retningslinjer og DIF/DMgUs fortolkning heraf, så er det tilladt, at man har klubhuse og lignende åbent, såfremt man overholder krav om coronapas (læs nedenfor), samt de gældende arealkrav, der foreskriver 4 m2 pr. stående person og 2 m2 pr. siddende person – dog maksimalt 100 personer i alt. Fordi vi har erfaring med, at der kan være lokale forskelle herpå, så opfordrer vi til, at I orienterer Jer ved egen kommune, hvis I er i tvivl, så I undgår en ærgerlig bød Webinar - KLUB Kompetence28-03-2021 Brænder du også inde med en masse energi, som du gerne vil bidrage med som frivillig i din forening? Og vil du gerne have en masse spændende værktøjer, som du kan bruge i arbejdet som frivillig i netop din forening eller dit udvalg? Så læs med her!
Vi tilbyder, i samarbejde med en række andre specialforbund, et webinar, der klæder dig på og giver dig ´KLUB-kompetencer´. Webinaret giver inspiration og værktøjer til at gøre klubhverdagen lettere og sjovere gennem organisering og udvikling – og ALLE kan være med uanset erfaring! Det eneste det kræver er blot, at du ønsker at bidrage som frivillig og er nysgerrig på, hvordan du kan hjælpe med at udvikle din klub eller dit udvalg.
Webinaret er gratis for medlemmer af Dansk Minigolf Union og afvikles tirsdag den 20. april kl. 19.00-21.30. Link til mødet udsendes efter tilmelding.
Du kan læse mere om webinaret, samt tilmelding her. Q&A - nye retningslinjer marts 202125-03-2021 I forbindelse med genåbningen af den udendørs idræt, og lempelsen til de nu 50 personer, har der været en række rigtig gode spørgsmål fra klubber og medlemmer, som vi gerne vil dele med Jer alle til inspiration og information.
Vi understreger, at der i nedenstående er tale om generelle retningslinjer vejledt af corona hotline. Lokalt politi og lokale myndigheder, herunder kommuner, kan tolke reglerne på anden vis, hvorfor vi til hver en tid opfordrer til, at I går i dialog med disse omkring brugen af netop Jeres anlæg.
1) Hvor mange spillere må vi være på anlægget?Vi må være op til og med 50 spillere på anlægget ad gangen, når der er tale om organiseret idræt og foreningsaktivitet. Dette er altså forudsat, at alle spillere på anlægget er medlemmer af en minigolfklub. Der må IKKE opholde sig gæster eller ikke-medlemmer på banerne, da det samfundsaktuelle forsamlingsforbud på 10 personer, i dette tilfælde, vil træde i kraft, og aktive medlemmer, der allerede spiller på banen, kan risikere bøder. 2) Organiseret idræt og træning – betyder det, at vi skal lave træningsplaner i klubben?Nej, det betyder blot, at alle der gør brug af banerne og anlæggene skal have en relation til den pågældende idræt og være gyldigt medlem Nye retningslinjer for minigolfen 15.12.2015-12-2020 Sundheds- og Ældreministeriet har i dag offentliggjort, at myndighederne udvider de stramninger og retningslinjer, der er blevet præsenteret de seneste uger, således de nu gælder ALLE landets 98 kommuner. Det betyder nu, at alle de resterende klubber, der ikke har været opfattet af nedlukningen endnu, skal lukke ned for AL TRÆNING fra onsdag den 16/12 kl. 16.00 og frem til og med søndag den 3/1 2021, ligesom idrætsfaciliteten skal holdes lukket for adgang! Vi håber, at I alle fortsat passer rigtig godt på Jer selv og hinanden i denne svære tid Du kan læse Sundheds- og Ældreministeriets pressemeddelelse her
Skulle I sidde med spørgsmål til ovennævnte er I velkomne til at kontakte formand Leif Meitilberg på formand@minigolf.dk eller 2383 2421 eller konsulent Marianne Pedersen på konsulent@minigolf.dk eller 2020 3484.
/Bestyrelsen, Dansk Minigolf Union <
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
>
|
|
|
|
|